Mozogd, relaxáld ki magadból a káros stresszt!

Szponzorált tartalom

2020. november 11. Kontent

A stressz az életünk része, viszont ha túl sok ér minket belőle, annak káros következményei lehetnek az egészségünkre nézve, ami különféle testi betegségekben és sokszor álmatlanságban is megnyilvánulhat. Mi pontosan a stressz, miért baj, ha túl sok van belőle, és milyen stresszoldó gyakorlatokkal tehetünk ellene?

shutterstock_1209479167.jpg

A stressz a szervezetünk különböző külső hatásokra adott természetes reakciója. Ez pozitív hatással is lehet ránk, hiszen nagyobb, jobb teljesítményre tud ösztönözni minket, hosszú távon azonban káros hatással van a testünkre, az egészségünkre. Gyengíti az immunrendszert, depressziót, magas vérnyomást, sőt keringési betegségeket okozhat. A folyamatosan magas pulzus és a stresszhormonok magas szintje károkat okoz a szervezetben, akár magas vérnyomás-betegséget, szívinfarktust vagy stroke-ot is kiválthat.

Mi történik pontosan a szervezetünkben, amikor stressz ér minket?

Fokozódik az adrenalin- és a noradrenalin-termelés, ez pedig többféle folyamatot indít el a szervezetben: megemelkedik a vérnyomás, felgyorsul a szívverés, kiszárad a száj, összeszorul a gyomor. Cukor és zsír szabadul fel a fokozott agy- és izomműködéshez szükséges energia biztosítására. 

A stressz elmúltával a szervezetünkben minden visszatér a normális kerékvágásba, egészen addig, amíg nem ér minket olyan hasonló hatás, ami a testünkben újra beindítja ezt a mechanizmust. Gond akkor van, ha folyamatosan ilyen hatásoknak vagyunk kitéve. Aligha létezik stresszmentes élet, ám az is tény, hogy a modern világunkban egyre több az olyan tényező, ami stresszben tarthat minket. Amennyiben egy nagyobb városban élünk, már reggelente megkapjuk az első adagot, amikor tömegközlekedésre szállunk vagy autóba ülünk. A tömeg, a városi zaj, mások figyelmetlensége, mind-mind olyan hatások, amelyek irritálják az idegrendszerünket. És akkor még nem beszéltünk az olyan globális hatásokról, mint például a koronavírus-járvány okozta általános bizonytalanság, ami hónapok óta az életünk része.

Az állandó stresszre a testünk különféle tünetekkel reagál. Ilyen például az alvászavar, a fáradékonyság, az ingerültség, a gyakori fejfájás, a szédülés, a rossz közérzet, a szorongás. Ha ezeket tapasztaljuk magunkon, mindenekelőtt érdemes felkutatni, hogy melyek a fő stresszforrások az életünkben. Amennyiben ezeket nem tudjuk kiiktatni, csökkenteni, már az is segíthet, ha kipróbálunk különböző stresszkezelési módszereket. Például az alábbiakat:

Tanuljuk meg jól beosztani az időnket

A folyamatos stressznek kiváltó okai lehetnek a szoros határidők, a túl sok feladat okozta nyomás. Ennek enyhítésére érdemes megtanulnunk jól beosztani az időnket, amihez nagy segítség lehet az úgynevezett „to do list”. Priorizálhatjuk az esedékes feladatainkat, illetve emlékeztethetjük magunkat a közelgő leadási határidőkre is. 

A sport mindenre jó

A megfelelő mennyiségű mozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy egészségesek legyünk és maradjunk, ráadásul a stressz okozta belső feszültség levezetéséhez is tökéletes. Menjünk futni, jógázni, biciklizni, vagy csak egy kiadósat sétálni: mindegy, milyen mozgásformát választunk, a lényeg, hogy lendületbe hozzuk a testünket. Már a napi félórás mozgás is csökkentheti a testi, lelki tüneteket, javíthatja a feszültségkezelő és problémamegoldó képességet.

Ha a testmozgást, relaxációval, meditációval is ötvözzük, az eredmény még hatásosabb lesz. Apropó meditáció: szakember irányításával járhatunk relaxációs terápiára, de számos meditatív jellegű órát találunk az interneten is, akár online, akár offline formában. Ez a videó például egy egyszerű meditációs gyakorlatsort tartalmaz:
https://www.youtube.com/watch?v=Oa2h9CtHkRs

Tudtad?
A combot, a karizmokat megmozgató tornagyakorlatok serkentik az „örömhormon-termelést”, így az aktív mozgás közben a szorongás helyét átveszi a saját testünk feletti uralom, a teljesítmény élvezete.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/9651/tegyen-a-stressz-ellen

Menj a természetbe!

A lelket megnyugtatja, az elmét lecsillapítja, ha a természetben járunk, így ez kimondottan ajánlott azoknak, akik a hétköznapokban komoly stresszhatás alatt dolgoznak, élnek. Egy kirándulás az erdőben, egy őszi napozás a Duna-parton, és máris garantáltan feltöltődve térhetünk haza. Érdemes kipróbálni az „erdőfürdőzést” is, amelynek során egy coach útmutatásával újra megtanuljuk átélni a pillanatot és elengedni a mindennapi szorongásainkat.

Találjuk meg a stressz forrását!

Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy megtaláljuk annak az okát, mitől vagyunk a legtöbbet stresszesek. Az optimális nyilván az, ha megpróbáljuk gyökerestől kiirtani az életünkből a problémát, de már az is rengeteget segíthet, ha megtanítjuk magunkat arra, hogyan kezeljük a ránk nehezedő nyomást, a belső feszültséget, a fojtogató, szorongató érzést. Ha azonban a panaszaink továbbra is fennállnak, mindenképp keressünk fel egy szakembert, aki különféle terápiás gyakorlatokkal segíteni tud a stressz okozta tünetek enyhítésében, megszüntetésében.

 Hirdetés

Az Alvásorvosok Világszövetségének kutatásai szerint a Föld össznépességének mintegy egyharmada szenved valamilyen alvászavarban. A tartós álmatlanság számtalan egészségügyi problémával járhat, ezért fontos mielőbb orvosolnunk az inszomniát. A Sedacur forte három gyógynövény, a komló, a macskagyökér és a citromfű kombinációjával segít oldani a mindennapok problémái miatt kialakult feszültséget, valamint pihentető alvást biztosít.

sedacur-doboz-60x-1024x1024.png

 Vény nélkül kapható gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr9416261192
süti beállítások módosítása