Kezdd az életmódváltozást kicsiben: 3 tipp kezdőknek

Szponzorált tartalom

2021. január 21. Kontent

proktis_3_tipp.jpgItt a január, a nagy fogadkozások ideje, élén az egészségesebb életmóddal kapcsolatos elhatározásokkal. Hogyan vágjunk bele, mire figyeljünk, és miként kerüljük el, hogy ne menjen el a kedvünk az egésztől néhány hét után?

Mindenekelőtt közölnünk kell egy rossz hírt: 

Az életmódunk megváltoztatásához nincsenek tuti receptek.

Mindenki máshogyan működik, mindenkinek mások a kevésbé egészséges szokásai, és az is változó, ki mennyire tud lemondani a berögzült, megszokott rutinjairól.

Azt is szem előtt kell tartanunk, hogy az egészségesebb életmód kialakítása nem egyenlő egy pár hetes diétával, drasztikus fogyókúrával, ami után ugyanott folytatjuk, ahol korábban abbahagytuk. Az ilyesmi egyébként sem célravezető, egyben a rettegett jojó-effektusnak is ez az egyik fő oka: a szélsőségesen „spártai” étrendből könnyen elege lesz az embernek, és inkább visszamenekül a cukros, szénhidrátos finomságokhoz – csakúgy, mint a kényelmes mozgásszegény mindennapokhoz...

Ezt elkerülendő, jöjjön pár hasznos tipp, amelyek mentén kirajzolódhat egy egészségesebb, teljesebb, és igen: boldogabb élet.

1. Igyál sokat!

Ne üdítőitalt, kávét és alkoholt, hanem napi 2-3 liter vizet! Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy ezt a mennyiséget megigyuk minden nap, hiszen a sok folyadék elősegíti az emésztés és az idegrendszer, sőt az egész szervezetünk egészséges működését. Figyelem, nem ér csalni: erre a mennyiségre az ételekkel bevitt folyadékon kívül van szükség!

Ha te is azok közé tartozol, aki rendszeresen „elfelejt” inni, akkor

  • kezdd a napot ivással: érdemes minden reggel ébredés után 4-5 deci vízzel indítanod a napot.
  • tölts le egy applikációt, amely figyelmeztet, hogy bizonyos időközönként innod kell.
  • készíts oda magad mellé egy 2 literes vizespalackot, kancsót, így egész nap nyomon tudod követni, hol tart a fogyasztásod.

2. Kezdjük kicsiben, lépésenként, türelmesen!

A drasztikus változás túl nagy sokk a szervezetünknek és a pszichénknek is, ezért jobb, ha eleinte apróbb lépésekben, kisebb elhatározások mentén haladunk. Először is fogalmazzuk meg magunknak, mit is jelent az egészségtudatos táplálkozás, és azt is, hogy mi a belső motivációnk.

A szakemberek szerint az egészséges táplálkozás és a sikeres fogyás ott kezdődik, hogy több friss gyümölcsöt és zöldséget, halat és szárnyast eszünk, egyúttal csökkentjük a szénhidrátbevitelt és megpróbáljuk visszaszorítani a sok cukrot, sót és állati zsírt tartalmazó élelmiszereket.

Kezdjük például azzal, hogy a hagyományos tésztát durumtésztára vagy teljes kiőrlésűre cseréljük, a cukrot például eritritre, a fehér lisztet zablisztre – és így tovább. Csempésszünk a tányérunkra minden este egy kis zöldséggel többet, a nasinkat váltsuk ki egészségesebb verzióra, és csökkentsük az ételadagjainkat. Együnk egy nap inkább többször, de kevesebbet. Nem nagy dolgok ezek, de jó alapot adnak a hosszabb távú változáshoz.

Írj egy listát a kerülendő ételekről, és próbáld csökkenteni azok fogyasztását. Mondjuk hetente válassz ki egyet az alábbi listából, és azt az egyet próbáld meg elhagyni, vagy legalább minimalizálni a fogyasztását. Ne feledd, az arany középút mindig könnyebben tartható, mint a szélsőséges elhatározások. Íme, mit érdemes kiiktatnod az étrendedből:

  • Péksütemények
  • Gyorséttermi kaják
  • Édességek (cukor)
  • Rágcsálnivalók
  • Üdítőitalok, alkoholos italok

Ha egyik pillanatról a másikra akarunk lemondani a kedvenc, de nem egészséges ételeinkről, és próbáljuk meg egyúttal letenni például a cigarettát, vagy az alkoholt, szinte biztos, hogy kudarcba fullad az elhatározásunk. Legyünk türelmesek magunkhoz, és gondolkodjunk inkább hosszú távon.

3. Iktassuk be a mozgást, de óvatosan!

Sok ember mumusa, ugyanakkor az egészséges életmód elhagyhatatlan eleme a napi mozgás. Ám ahogy az étkezés esetében, úgy a sportra is igaz, hogy aki sosem, vagy rég mozgott, az nem lesz képes mindjárt az első héten naponta keményen edzeni. Ne legyenek irreális elvárásaid: ne azonnal akard megmászni a hegyet, lefutni a maratont, vagy végigcsinálni egy brutális spinning edzést.

Ha nagyon rég nem mozogtál, eleinte csak sétálj nagyokat, menj el hétvégenként kirándulni, és fokozatosan emeld az „adagodat”, hétről-hétre. Szép lassan kezdj el ismerkedni a különféle mozgásformákkal. Az interneten rengeteg online edzést találsz, tényleg széles a skála, akár tíz perces edzéstervekből is válogathatsz.

Ha szereted a jógát, és már egy kicsit edzett vagy, akkor például Trevist ajánljuk, fél- és egyórás online edzéseket találsz tőle.

Kikérheted egy edző tanácsát is, hogy az egészségi állapotod alapján ő milyen mozgást, sportot javasol neked. Sőt, fordulj bizalommal akár a háziorvosodhoz, akitől egy alapos kivizsgálást is kérhetsz, mielőtt belevágnál a komolyabb életmódváltoztatásba, vagy egy új sportba.

Mire lesz jó mindez? Megéri?

Bizony megéri! Valószínűleg lesznek pillanatok, amikor eleged lesz, amikor sóvárogsz majd a régi, megszokott, ámde egészségtelen falatok után, ugyanakkor már pár hét után érezni fogod, hogy a szervezeted mintegy “fellélegzik”, és jobban is működik. És az is biztos, hogy több, emésztéssel kapcsolatos problémát is elkerülhetsz az új életmódoddal. Még az aranyeredtől és a vele járó rém kellemetlen tünetektől is megszabadulhatsz.

Ha tehát egészségesen élsz, táplálkozol, sok folyadékot iszol, rendszeresen mozogsz, nem dohányzol és csínján bánsz az alkohollal, akkor valószínűleg ezután csak nagyobb megerőltetés, vagy egyéb kiváltó ok hatására fogsz találkozni az aranyér problémájával.

Hirdetés

Az aranyér korai tünetei közé tartozik a székelés közben érzett fájdalom, viszketés a végbéltájon, valamint vérzés is előfordulhat. Fontos, hogy minél előbb felismerjük a tüneteket és elkezdjük azok kezelését, így elkerülve a betegség súlyosbodását. A recept nélkül kapható Proktis-M termékcsalád a hialuronsav és a gyógynövények előnyös hatásait egyesítve enyhíti a végbélnyílás körül jelentkező panaszokat. A tünetektől függően a kúp és a kenőcs kombinálva is használható.

proktis-m-termekcsalad.png

Patikában kapható gyógyászati segédeszközök

          A KOCKÁZATOKRÓL OLVASSA EL A HASZNÁLATI ÚTMUTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr116396862
süti beállítások módosítása