Így készít ki a stresszelés: mentálisan és fizikailag is

Szponzorált tartalom

2021. augusztus 13. Kontent

sf_4_cikk_foto.jpgTermészetes néha egy kicsit idegesnek lenni, például izgulni egy új feladat előtt, ám az nagyon ártalmas, ha napi szinten “esszük az ideget”. A stressz újabb stresszt szül, ráadásként pedig egy rakás egészségügyi problémát is okoz.

De hogyan tegyek ellene?

Jogos a kérdés: mit tehetünk a túlzott stressz ellen egy olyan világban, ahol ömlenek ránk az ingerek, rengeteg elvárásnak kell megfelelnünk, és napi szinten szembesülünk újabbnál újabb kihívásokkal? Az ideális megoldás nyilván egy apró sziget lenne az óceán közepén, ahol békésen éldegélhetnénk egyedül... De maradva a realitás talaján, a szakértők tanácsa az, hogy próbáljuk meg a lehető legkevesebb stresszt beengedni az életünkbe. Még akkor is, ha ez nagyon nehéznek is tűnik, hiszen a stressz valódi forrása sokszor rejtve marad előttünk. Nem feltétlenül ismerjük fel, honnan jön, mint ahogy többnyire az sem tűnik fel, ha az állandó stressz beférkőzött a mindennapjainkba. 

A mindennapi stressz márpedig káros: mentálisan és fizikailag is leépít minket, miközben rontja az életminőségünket. 

Honnan vehetjük észre, hogy túlzott stressz ér minket?

Mindenki másként reagál a stresszre, egyeseknél a testi tüneteket lehet jobban érzékelni, míg másoknál a mentális, viselkedésbeli „csengők” aktiválódnak. Vannak, akik elkezdenek sokat enni, falni, míg mások pont ellenkezőleg reagálnak: veszítenek a súlyukból, mert nem bírnak szinte egy falatot sem enni. De gyakori az álmatlanság, valamint az sem ritka, hogy stresszkezelés céljából egyesek élvezeti szerekhez nyúlnak, holott ezek valójában még inkább megterhelik a szervezetet, amitől a stressz hatása is erősödik, ezzel pedig ördögi kör alakulhat, ami függéshez, elhízáshoz, még több problémához vezethet.

Mindemellett a túlzott stressz kihat az emberi kapcsolatainkra és a munkánkra is, valamint nem utolsó sorban depresszióhoz vezethet. De nem kíméli az egészségünket sem, sok betegség kialakulásában szerepet játszik, beleértve a szív- és érrendszeri rendellenességeket, valamint az emésztési problémákat. Ha ez még nem lenne elég, a stressz még dehidratál is: ha hosszabb ideig vagyunk idegesek, a stressz hatására a szervezetünkben ugyanis vízhiány keletkezik, a vízhiányos állapot pedig már magában is feszültté tehet bennünket. 

Amikor sokat fáj a gyomrunk, hányingerünk van, és emiatt nem bírunk enni sem, akkor nagy valószínűséggel túl sok stressznek vagyunk kitéve, ami megnövelheti a gyomorsav mennyiségét, és hosszú távon olyan emésztési problémákat okozhat, mint például az étvágytalanság, a gyomorégés, a hányinger, a puffadás vagy a gyomorfekély. De jelentkezhet ennek az ellenkezője is, a „stresszevés”, amikor a stressz hatására éhségérzet jelentkezik, és az érintett ezért étellel kompenzálja a szorongató érzést. Ez ugyanolyan veszélyes zsákutca, hiszen elhízáshoz, magas koleszterinszinthez egyaránt vezethet.

munch-popcorn.gif

 

Figyelj oda a korai jelekre!

Ha elkezded észlelni magadon a fizikai tüneteket, az emésztési zavarokat, a gyomorfájást, a tenyér izzadását, az alvászavarokat, a derékfájást, vagy azt hogy merev lett a nyakad és a vállad, szaporán ver a szíved, állandóan fáradt és kimerült vagy, akkor állj meg egy pillanatra és próbálj meg változtatni a körülményeken.

Mit tehetsz a túl sok stressz ellen?

  • Ha a munkahelyeden ér a stressz, beszélj a munkáltatóddal, és próbáljatok megoldást találni a problémára. Nézz körbe a kapcsolataidban, kik azok a „mérgező” emberek, akik rendszeresen stresszt generálnak a mindennapjaidban. Érdemes az ilyen munkatársakat, barátokat leválasztani, távol tartani magadtól.

  • Sportolj! A mozgás az egyik legjobb módszer arra, hogy levezesd a mindennapok során felgyülemlett feszültséget.

  • Találj magadnak hobbit! Segíthet levezetni a stresszt, ha kibontakoztatod a rejtett képességeidet.

  • Sajátíts el relexációs gyakorlatokat, meditálj vagy jógázz.

  • Ne tartsd magadban a problémáidat, beszélj róluk a barátaidnak, és ha úgy érzed, ez sem elég, ne félj szakemberhez fordulni.

  • Ne törődj bele olyan helyzetekbe, amelyek mentálisan és fizikailag is károsak a számodra. Ha a munkahelyi problémákat nem tudod megoldani, esetleg gondolkozz el a váltáson, illetve iktasd ki az életedből a mérgező embereket. Legyél tisztában a határaiddal, tanulj meg nemet mondani, állíts fel reális, elérhető célokat!

Hirdetés

Feszültség? Alvászavar? – Sedacur forte

A Sedacur forte a valeriána, komló és citromfű kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer, amely napközben oldja a feszültséget, éjjel pedig altat. Klinikailag igazolt hatású. Nappal nem álmosít, nincs negatív hatással az autóvezetésre és nem befolyásolja a koncentrációt sem. Már nagyobb, 60 szemes kiszerelésben is elérhető.

sedacur-doboz-60x-1024x1024_1.png

Vény nélkül kapható gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr2916654710
süti beállítások módosítása