A rossz szokások is okozhatnak álmatlan éjszakát: ezt tedd, ha jól szeretnél aludni

Szponzorált tartalom

2022. január 7. Kontent

sf2_kep.jpg

A tél sokaknak egyet jelent a hosszú éjszakákkal, puha plédekkel és a kucorgással a kandalló előtt. Azt gondolnánk, hogy ilyenkor az alvás szinte gyerekjáték, holott a napsütéses órák csökkenésével sokan éppen ebben az időszakban szenvednek álmatlanságtól. Néhány változtatással, új szokások kialakításával azonban sokat javíthatunk az éjszakai alvás minőségén.

A téli alvászavar egyik legfőbb oka, hogy ilyenkor felborul a belső biológiai óránk rendje. Ez javarészt az úgynevezett alváshormonnal, a melatoninnal függ össze, amely a bennünket érő fény mennyiségéhez igazodva termelődik a szervezetben. Nyáron a hosszan tartó nappali világosság miatt kevesebb melatonin keletkezik, aminek hatására fittebbnek, energikusabbnak érezhetjük magunkat. Télen viszont a napsütéses órák megfogyatkozásával jóval több melatonint termel a szervezetünk, emiatt is érezhetjük magunkat fáradtnak, nyomottnak a különösen borongós napokon.

Használjuk ki a téli napsütés minden percét!

Ha a melatonin termelésében zavar támad, az negatívan befolyásolja az alvásciklusunkat is. Fontos tehát, hogy minden téli napsütéses, világos órát aktívan használjunk ki, legyen szó egy hosszabb sétáról vagy csak egy kellemes teázásról az ablaknál.

Este válasszunk könnyebb vacsorát

A téli nagy hidegekben sokan ösztönszerűen választják a nehezebb, testet-lelket melengető, ismerős ételeket egy nehéz nap végén, az ünnepi vacsorákról nem is beszélve. A lefekvéshez közeli nagy étkezések azonban gyomorégést, gyomorpanaszokat okozhatnak, és a szervezetünknek is nehezebb a pihenésre átállnia, ha még a sok szénhidrát megemésztésével is foglalatoskodnia kell. Ha tehetjük, igyekezzünk tehát könnyedebb ételeket választani vacsorára, a túlevést pedig mindenképpen kerüljük.

Ne lustuljunk el!

Nyáron mindig könnyebb tartanunk az edzéstervünket, hiszen a jó időnek és a hosszabb nappaloknak köszönhetően akár a szabadban is mozoghatunk. A hideg időjárás és a rövid nappalok beköszöntével azonban nemcsak a sportolási lehetőségek száma, hanem gyakran a motivációnk is csökken. Holott a rendszeres testmozgás igencsak jó hatással van az alvásminőségre.

Hűvösben a legjobb

Bár a kinti hideg miatt inkább vágyunk a minél melegebb környezetre, ennek ellenére a hálószobánkban nem kell túlságosan befűteni. A testünk az alvásra felkészülve csökkenti a hőmérsékletét, ezért a lehető legideálisabb körülmények kialakításához nekünk is érdemes lejjebb csavarnunk a fűtést. Kutatások szerint 18-20 fok közötti hőmérsékletű szobában alszunk a legjobban.

Hirdetés

Feszültség? Alvászavar? – Sedacur forte

A Sedacur forte a valeriána, komló és citromfű kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer, amely napközben oldja a feszültséget, éjjel pedig altat. Klinikailag igazolt hatású. Nappal nem álmosít, nincs negatív hatással az autóvezetésre és nem befolyásolja a koncentrációt sem. Már nagyobb, 60 szemes kiszerelésben is elérhető.

sf_termekfoto.png

Vény nélkül kapható gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr1416798116
süti beállítások módosítása