Legyél magad a prioritás: így győzd le a stresszt!

Szponzorált tartalom

2022. január 25. Kontent

shutterstock_1315337054_sf7.jpg

Nem is gondolnád, hogy apró, de hasznos szokásokkal, bizonyos beégett minták elhagyásával is lehet csökkenteni a napi stressz mennyiségét. Ha úgy érzed, semmire sincs időd és egyre csak kattognak a gondolataid, akkor ez a cikk valószínűleg érdekes információkkal fog szolgálni a számodra.

Mindenki másképp kezeli az élet kihívásait, a feladatokat, a megugrásra váró akadályokat és az ezekkel járó stresszt. A szakértők szerint ahhoz, hogy a stresszreakcióinkat kordában tudjuk tartani, meg kell ismernünk azokat a mintákat és szokásokat, esetleg személyes tulajdonságainkat, amelyekkel akár mi magunk is generálhatjuk a stresszt.

A számok azt mutatják, hogy a világon a népesség többségének nehézséget okoz a stressz kezelése. Ennél is ijesztőbb adat, hogy manapság a „stresszelés” nem akkor kezdődik, amikor először munkába állunk, hanem sokkal korábban: az amerikai gyerekek több mint 70 százaléka számolt be arról, hogy a szorongás és a depresszió komoly problémát jelent a mindennapjaikban. Ezek a statisztikák eléggé aggasztóak, hiszen csak egy életünk van, amit inkább örömteli módon kellene megélnünk.

Jó hír, hogy mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy kevésbé gyűrjön maga alá minket a szorongás, a kétségbeesés és a mindennapi rohanás. Már az is segíthet, ha nem állítunk fel túl magas elvárásokat önmagunkkal szemben, ha eleget pihenünk és ha képesek vagyunk elfogadni, hogy időnként hibázhatunk is.

Szánj magadra időt!

Aki azt mondja, hogy azért nincs ideje sportolni, mert túl elfoglalt és stresszes, az nincs tisztában a fizikai mozgás előnyeivel. A mozgás hiánya ugyanis rontja a hatékonyságot, csorbítja a koncentrációs képességet, sőt szép lassan tönkreteheti az egészségünket is. Ezzel szemben a testmozgásnak rendkívül pozitív hatása van a fizikai állapotunkra és a mentális jóllétünkre egyaránt. Amellett, hogy csökkenti a stressz-szintet, a mérsékelt napi mozgás jót tesz például a szív és az érrendszer egészségének, csökkenti a szívbetegségek, a stroke és a cukorbetegség kockázatát, segít erősíteni az immunrendszert és a pihentető alvást is támogatja.

Nem véletlen, hogy a legtöbb sikeres ember életében fontos szerepet tölt be a sport. Marc Zuckerberg hetente legalább háromszor mozog, Oprah Winfrey pedig heti hat reggelen kardió-, négy-öt alkalommal pedig erőnléti edzést is folytat.

Jó, de nekem tényleg nincs rá időm!mondják sokan, ám ez rossz kifogás, ugyanis már pár perc mozgás is jobb a semminél. Ráadásul akár el se kell menned emiatt otthonról, hiszen remek rövidített online edzéseket találsz például a YouTube-on. Továbbá a lift helyett választhatod a lépcsőt, járhatsz bringával munkába, esetleg lesétálhatsz néhány buszmegállót.
Íme kedvcsinálónak egy negyedórás stresszoldó jógagyakorlatsor, ami a testednek és a pszichédnek is jót fog tenni:

15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times | Yoga Movement Therapy

Ne pörögj túl mindent!

A fizikai mozgás elengedhetetlen, de legalább ennyire fontos az is, hogy olykor megálljunk, mély lélegzetet vegyünk és leállítsuk az agyunk pörgését. Ez mindenkinek jót tesz, de azok számára mindenképp, akik mindent túlanalizálnak és hajlamosak arra, hogy hosszú órákat töltsenek el fölöslegesen rágódva dolgokon. A legtöbb erősen stresszes ember általában nem gyakorolja a mindfulness-t a mindennapi életében, ehelyett egyik találkozóról a másikra rohan és folyamatosan a következő feladatokon aggódik. Azok viszont, akik kiegyensúlyozottak és jól teljesítenek, rendszerint tudják, hogy már egy 5 perces meditáció is segíthet abban, hogy megnyugodjunk, javítsunk a tudatosságunkon és ezáltal jobban oda tudjuk figyelni magunkra.

5 perc relaxáció

Semmire sincs időm!

Ezen a bolygón senki sem azért stresszes, mert túl kevés ideje lenne. A stressz szinte mindig a rossz ön- és időmenedzselés eredménye. Néha egyszerűen nemet kell mondani bizonyos feladatokra és szívességekre, hogy igent tudj mondani magadnak. Ha nem helyezed előtérbe a személyes jóllétedet a felesleges teendőkkel, megbeszélésekkel és másoknak tett szívességekkel szemben, akkor elég hamar ki fogsz égni és stresszes leszel.

A megoldás az, hogy legyél te a prioritás önmagad számára, vagyis ne magadon, hanem máson spórolj időt. Tölts például kevesebb időt az Instagramon és a Facebookon, főzz egyszerűbb ételeket, illetve bátran mondj nemet bizonyos feladatokra.

Hirdetés

Feszültség? Alvászavar? – Sedacur forte

A Sedacur forte a valeriána, komló és citromfű kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer, amely napközben oldja a feszültséget, éjjel pedig altat. Klinikailag igazolt hatású. Nappal nem álmosít, nincs negatív hatással az autóvezetésre és nem befolyásolja a koncentrációt sem. Már nagyobb, 60 szemes kiszerelésben is elérhető.

sf_termekfoto.png

Vény nélkül kapható gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr5316817212
süti beállítások módosítása