Törődj magaddal, és a tested meghálálja

Szponzorált tartalom

2022. április 26. Kontent

shutterstock_1862033854_pm8.jpg

Az életmódbeli szokásaink hatással vannak a szervezetünk működésére, beleértve a menstruációs ciklusunkat is. Mutatjuk, mit tehetsz annak érdekében, hogy a periódusod rendben legyen, illetve a PMS-tüneteid is enyhüljenek.

A menstruációt bonyolult folyamatok befolyásolják, ezért ne ijedj meg, ha időnként egy-két napot késik, vagy hamarabb jön meg a havi vérzésed. Ha rendszeres eltérést tapasztalsz, azaz 21 napnál gyakoribb, vagy 35 napnál ritkábban érkezik a menzeszed, az bizony problémára utal – mint ahogy az is, ha az erős vérzés 24 óránál hosszabban eltart, vagy ha szabályos ugyan, de 7 napnál tovább elhúzódik, ha 3 hónapnál hosszabb ideig kimarad a menzesz, vagy ha ismételten és szokatlanul fájdalmas és görcsös jellegű a menzeszed.  (A menstruációs problémákról bővebben itt írtunk

A ciklust olyan hatások is befolyásolhatják, mint a

  • szélsőséges táplálkozás,
  • gyógyszerek mellékhatása,
  • tartós stressz,
  • erős fizikai aktivitás, kemény sport.

A menstruációs zavarok közé tartozik a PMS is, amelynek változatos tünetei igencsak meg tudják keseríteni mindennapokat.

Az orvosi vizsgálat mindkét esetben szükséges – akár a PMS tüneteivel küzdesz, akár cikluszavarod van –, hiszen csak így lehet kideríteni, mi áll a tünetek mögött. Amennyiben nincs szervi oka a menstruációs problémának, sokszor pár életmódbeli változtatás is elegendő ahhoz, hogy javíts a helyzeten. Mutatjuk, mit tehetsz:

Hozd magad lendületbe!

A rendszeres mozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy a szervezeted megfelelően működjék, ráadásul olyan hormonális változásokat idéz elő, amelyek a menstruációs ciklusra is pozitív hatással vannak. Mindemellett a szorongás és a depresszió is jóval ritkább és enyhébb azok körében, akik nap mint nap sportolnak. Az ajánlott minimális mozgásmennyiség heti 3 alkalommal 20-45 perc. Ez bármi lehet: úszás, futás, séta, jóga – de akár a kertészkedés is remek módszer lehet a pszichéd lenyugtatására és a tested feltöltésére. Fontos azonban, hogy a sporttal se ess túlzásba, ugyanis a túl kemény fizikai terhelés is okozhat menstruációs problémát.

Az egészséges étkezés minden szempontból fontos: érdemes a szénhidrátokkal csínján bánni, zöldségből, gyümölcsből sokat enni, a vitaminok közül pedig a B6-vitaminnak lehet szerepe a PMS tüneteinek enyhítésében. A szakemberek szerint tanácsos csökkenteni az alkohol, a koffein, a kristálycukor, a tejtermékek és az állati eredetű zsírok fogyasztását.

Ne stresszelj!

Tudjuk, könnyű ezt mondani, csakhogy a környezeti stressztől nagyon nehéz megszabadulni. Mégis érdemes energiát fordítanod arra, hogy megpróbáld kiiktatni az életedből a felesleges, rossz stresszt. Ha nehezen tudod kezelni a stresszes helyzeteket, vagy sokat szorongsz, érdemes pszichológus vagy pszichiáter segítségét kérned. De az is legalább annyira fontos, hogy megtanulj relaxálni, és jobban kezelni a stresszt. Menj el jógázni, meditálni, tanulj meg relaxációs gyakorlatokat, nyugtató légzéstechnikákat.

Használj barátcserjét

Kutatások igazolják, hogy a barátcserje gyógynövényi hatóanyagai képesek pozitívan befolyásolni az igen érzékeny női hormonális szabályozórendszert. Ilyen módon nem csupán a cikluszavart vagy a PMS jellegzetes testi tüneteit, hanem annak lelki komponenseit is enyhíthetik.

Akár PMS, akár cikluszavar okoz gondot, az életmódbeli változtatások mellett egyes gyógynövények (mint a már említett barátcserje), esetleg egyéb tünetenyhítő szerek használatával jelentős javulás érhető el, vagy akár rendezhető is a probléma.

Hirdetés

Kikészülsz, mielőtt megjön, vagy rendszertelen a menzeszed? A Premens tabletta segíthet! A hormonmentes Premens tabletta barátcserje-kivonatot tartalmazó gyógyszer. A gyógynövény összetevői pozitívan hatnak a női hormonális szabályozórendszer működésére, így a Premens nem csupán a PMS, de a menstruációs cikluszavar kezelésére is hasznos lehet. A megfelelő hatás kialakulása érdekében a gyógyszer szedését több cikluson át érdemes folytatni. A Premens az egyetlen barátcserje-tartalmú gyógyszer Magyarországon, melynek hatását és biztonságosságát több vizsgálat is alátámasztja, szemben a barátcserje-tartalmú étrend-kiegészítőkkel, melyek használata terápiás célra nem javasolt a hatóságok által.

webp_net-resizeimage-3.png

 

Vény nélkül kapható barátcserjekivonat-tartalmú gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr7117807951
süti beállítások módosítása