Ezekkel a tippekkel elűzheted a stresszt a mindennapjaidból

Szponzorált tartalom

2022. január 20. Kontent

shutterstock_1230755437_sf6.jpg

Véget értek az ünnepek, még mindig rövidek a nappalok és a stresszel is meg kell birkóznunk... Összeszedtünk néhány tippet, amelyek segíthetnek kiegyensúlyozottabbá tenni az előttünk álló hideg hónapokat.

A karácsony meghittsége és az óévet búcsúztató vidámság elmúltával a napok ugyan egy picivel mindig hosszabbak lesznek, de az igazán hideg téli hetek még előttünk állnak, és sokunk ezt ilyenkor már nehezen viseli. Ráadásul januárban ismét beindul a mókuskerék, újra a hétköznapok monotonitásában találjuk magunkat. Legyen az egyik újévi fogadalmad az, hogy megpróbálod mentesíteni a szervezetedet a túlzott stressztől: adunk pár tippet, hogyan óvhatod meg magad!

Csökkentsük a stresszt!

Ugyan a stresszt nem tudjuk kiiktatni az életünkből, a hatását azonban enyhíteni lehet. Mérjük fel, hogy milyen típusú stressz ér minket: fizikai vagy érzelmi? A környezeted, egy betegség, a munkád vagy a kapcsolataid miatt stresszelsz leginkább? Ha megtaláltad a forrást, próbáld meg enyhíteni vagy megszüntetni az általa kiváltott hatást. Keress, tanulj stresszkezelő praktikákat, módszereket. Járj jógázni, mozogni, kényeztesd magad egy meleg teával vagy egy forró fürdővel.

Tanuld meg megnyugtatni magadat!

Léteznek praktikák, amelyekkel megváltoztathatod a stressz-szintedet vagy az adott pillanatban a gondolkodásmódodat. Ilyenkor érdemes a figyelmedet másra, például a légzésedre irányítani: lassítsd le, és végezz mély hasi légzéseket, ezzel nemcsak az agyi vérkeringés javulását segíted, de nyugtató, feszültségoldó hatásának előnyeit is tapasztalhatod. Számtalan lehetőség közül választhatsz: mantrák, vezetett vizualizációk, progresszív relaxáció – a lényeg, hogy megtanulj egyet-kettőt ezek közül, és addig gyakorold, amíg rutinná nem válik az alkalmazása.

Gondozz növényeket!

A természettel való kapcsolatnak számos pszichés előnye van. A növények közelsége javíthatja a hangulatodat, csökkentheti a stresszt, a szorongást, és az is pozitív érzéssel fog eltölteni, hogy gondoskodsz más élőlényekről.

Használj mesterséges fényt!

Akik szezonális depresszióban (SAD) szenvednek, azoknak érdemes fontolóra venniük fényterápiás lámpa használatát. Az amerikai National Institute for Mental Health (Nemzeti Mentális Egészség Intézet) szerint a SAD tünetei enyhíthetők, ha kora ősztől tavaszig minden reggel a fénylámpa elé ülünk.

Tárazz be D-vitaminból még a téli szezon előtt!

A legjobb, ha a táplálékkiegészítők szedését már kora ősszel elkezded, amikor még nincsenek kimerülve a raktáraid, de természetesen később is ugyanúgy bevásárolhatsz belőlük. A lényeg, hogy szedd őket: egyes tanulmányok szerint a fényterápiával együtt sokat tehetnek a mentális kiegyensúlyozottságért.

Menj a természetbe!

Kirándulj, vagy csak sétálj egy nagyot a harapós hidegben, keresd a természet közelségét. Egy kiadós kirándulás a hegyekben a barátaiddal vagy a családdal rengeteg energiát adhat.

Gyönyörködj a természetben!

Ha ezen a télen egyáltalán nem tudsz kimozdulni, akár otthonról is élvezheted a természet előnyeit: podcastok, videók segítenek abban, hogy úgy érezd magad, mintha a szabadban lennél.

Adj időt magadnak!

Legyen bármennyire hajtós a munka és hosszú a teendőid listája, szoríts mindennap egy kis időt arra, hogy csakis magadra fókuszálj. Olvass, relexálj, sportolj, vagy csak vegyél egy forró fürdőt. Ha elhanyagolod magad, a stresszt is nehezebben fogod viselni.

Hirdetés

Feszültség? Alvászavar? – Sedacur forte

A Sedacur forte a valeriána, komló és citromfű kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer, amely napközben oldja a feszültséget, éjjel pedig altat. Klinikailag igazolt hatású. Nappal nem álmosít, nincs negatív hatással az autóvezetésre és nem befolyásolja a koncentrációt sem. Már nagyobb, 60 szemes kiszerelésben is elérhető.

sf_termekfoto.png

Vény nélkül kapható gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr8716817114
süti beállítások módosítása