3 finom smoothie: finomak, méregtelenítenek és székrekedés ellen is jók!

Szponzorált tartalom

2021. január 15. Kontent

proktis3_januar1.jpg

A megfelelő táplálkozás elengedhetetlen a szervezetünk egészséges működéséhez, a hosszú élet egyik záloga, és nem utolsó sorban ezáltal kerülhető el a mindennapokat megkeserítő aranyér-probléma is.

A korábbi posztjainkban már részletesen foglalkoztunk azzal, hogy az aranyér témáját érdemes komolyan venni, hiszen napjaink egyik gyakori egészségi problémájáról van szó, amely egyrészt lehet genetikai eredetű, másrészt kialakulásának hátterében a rossz szokások is állhatnak. Nem mindegy ugyanis, mit eszünk, mennyit mozgunk, vagy hogy mennyi alkoholt fogyasztunk. Ahogy azt már korábban is említettük, az aranyér kockázatát növeli a rostszegény étrend, a csípős, zsíros ételek fogyasztása és az elégtelen folyadékbevitel.

Oké, de mit jelent az, hogy rostban gazdag étel? És miért fontos a sok rost?

A megelőzés kapcsán már többször is kiemeltük a rostban gazdag étrend jelentőségét, de azt sem árt tudni, hogy milyen ételekkel tudjuk ezt biztosítani, és hogy miért hangoztatjuk annyira a rostok fontosságát.

A magyarázat egyszerű: a zöldségek, gyümölcsök és a teljes kiőrlésű gabonák aktívabbá teszik a bélműködést, így a székletürítés nem jár annyi erőlködéssel. Ezzel, vagyis a székrekedés megelőzésével, elejét vehetjük az aranyeres panaszoknak is, ugyanakkor a már meglévő tünetek sem romlanak tovább. A szakemberek szerint egy felnőtt számára az ajánlott napi rostbevitel nagyjából 30 gramm, de ennek sokszor csak töredékét juttatjuk be a szervezetbe.

proktis3_januar2_1.jpg

Jó, de miben találjuk?

A magas rosttartalmú gyümölcsök közé tartozik az áfonya, az ananász, a citrom, az eper, a grépfrút, a málna, a mandarin, a mangó, a papaya, a sárgadinnye, a barack, a szeder, a cseresznye, a szőlő, a kivi, a narancs és a szilva.

Emellett a zöldségek is hasznosak, főleg a brokkoli, a zeller, a céklafélék, a cikória, a fehérrépa, az erős paprika, a káposzta, a fejessaláta, a fokhagyma, a karfiol, a paradicsom, a póréhagyma, a retek, a sárgarépa, a spárga, az uborka, a zöldbab, a kelbimbó és a petrezselyemlevél. A spenót ugyancsak kifejezetten jó székrekedés ellen, ráadásul magnéziumban is gazdag, amely fontos ásványi anyag a szervezet számára.

Ha szereted a pékárukat, rossz hírünk van, azok ugyanis nem segítenek a problémán. Ha szénhidrátot ennél, akkor érdemes teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket választanod, de a legjobb, ha az efféle ételekből minél kevesebbet fogyasztasz.

Sajnos nem teszünk magunknak jót azzal sem, ha túl sok banánt, almát, csokoládét, fehérlisztből készült kenyér- és tésztaféléket, húst és rizst, illetve zsíros, fűszeres, hagymás ételeket fogyasztunk. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a felsorolt ételek önmagukban károsak lennének, és emiatt teljesen fel kellene hagynunk velük. A lényeg sokkal inkább a mennyiség, az arány, a kiegyensúlyozott étkezés. Ehhez hozzátartozik a napi folyadékbevitel is, ezért igyunk minden nap legalább két liter vizet.

Ha pedig össze akarjuk kötni a kellemeset a hasznossal, vagyis egyszerre sok folyadékot és sok rostot szeretnénk bevinni a szervezetünkbe, akkor készíthetünk egy nagy adag, ízletes smoothie-t. Hidd el, egy ilyen „desszertet” értékelni fog a szervezeted, különösen az alábbi kombinációkat.

1. Mindent bele: Papaya, spenót, kelkáposzta, banán, alma, mandulatej és chia mag

Ez a smoothie rostban gazdag és kiváló méregtelenítő: tisztítja a vastagbelet, rákellenes és gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik, a zöld alapanyagai pedig tele vannak jótékony kalciummal, vassal, rézzel, rosttal és antioxidánsokkal. Turmixolj össze egy banánt, papaya-, spenót- és kelkáposztadarabokat (sőt, a boltokban kimondottan smoothie zöldségkeveréket is lehet kapni) egy feldarabolt zöld almával és két deci mandulatejjel.

2. A fodros kel mindenre jó lesz

Ez a levélzöldség nemcsak a székrekedés ellen hasznos, de rendkívül erős antioxidáns, vasat és C-vitamint tartalmaz, gyulladáscsökkentő, rosttartalma révén pedig tisztítja a bélrendszert. Turmixolj össze pár levelet egy feldarabolt zöld almával és két deci kókusztejjel. Ha még pikánsabb ízre vágysz, egy csipet gyömbérrel is ízesítheted.

3. Szilvás csoda

A szilvát csodafegyverként szokták emlegetni a székrekedés ellen, hiszen rengeteg rostot tartalmaz, megköti a vizet, növeli a tápanyagok felszívódását, és teltségérzetet biztosít. Pár darab kimagozott szilvát turmixolj össze fél deci natúr joghurttal és egy mokkáskanál fahéjjal.

 

Hirdetés

Az aranyér korai tünetei közé tartozik a székelés közben érzett fájdalom, viszketés a végbéltájon, valamint vérzés is előfordulhat. Fontos, hogy minél előbb felismerjük a tüneteket és elkezdjük azok kezelését, így elkerülve a betegség súlyosbodását. A recept nélkül kapható Proktis-M termékcsalád a hialuronsav és a gyógynövények előnyös hatásait egyesítve enyhíti a végbélnyílás körül jelentkező panaszokat. A tünetektől függően a kúp és a kenőcs kombinálva is használható.

proktis-m-termekcsalad.png

Patikában kapható gyógyászati segédeszközök

          A KOCKÁZATOKRÓL OLVASSA EL A HASZNÁLATI ÚTMUTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr8716387882
süti beállítások módosítása