Amikor bedarálja az életünket egy kezeletlen betegség

Szponzorált tartalom

2021. szeptember 8. Kontent

px_3_blogra.jpgSokszor nem figyelünk oda a testünk jelzéseire, pedig a különböző panaszok mögött olyan problémák húzódhatnak, amelyek akár az egész életünkre kihatással lehetnek. Karesz a saját bőrén tapasztalta meg, hogy nem szabad elbagatellizálni a tüneteket.

Meglepődtem, amikor találkoztam Karesszal az osztálytalálkozón. Annak idején mindenki sikeres jövőt vizionált neki, és úgy tudtuk, hogy azóta is sínen van a karrierje – és persze az élete. De meglepő sztorival állt elő, amikor arról beszélgettünk, hogy kivel, mi történt az elmúlt években.

A korábban nagyhangú, magabiztos fiú a rég nem látott osztálytársak között megbújva, csendben üldögélt, és viszonylag csak sokára engedett fel. Mindenki elmondta, hogy mi történt vele, amióta nem láttuk egymást, ő pedig szűkszavúan nyilatkozott. Említette, hogy volt egy egészségügyi problémája, ami kihatott a magánéletére és a pszichés állapotára is. Mint mondta, most kezd csak egyenesbe jönni az élete, de ennél többet nem árult el a betegségéről – egészen addig, amíg kettesben nem maradtunk. Ekkor elmondtam neki, hogy az utóbbi években rendszeresen járok prosztatavizsgálatra, mire felkapta a fejét, és csak annyit mondott: neki is ezt kellett volna tennie.

„Hogyhogy?” – kérdeztem, mire Karesz beavatott a kálváriájába, ami a túl sok stresszes munkával kezdődött, majd következett a sokáig nem kezelt prosztatagyulladás, mígnem a komplex egészségügyi probléma depresszióba csapott át.

„A tüneteimmel sokáig nem fordultam orvoshoz, mert valahogy szégyelltem... Arra gondoltam – teljesen tévesen –, hogy vezérigazgatóként hogy néz már ki, ha vizelési problémák miatt nyavalygok. Hosszú idő telt el úgy, hogy sűrűn kellett kijárnom a vécére, miközben éreztem, hogy ezzel azért foglalkoznom kéne. Egészen addig húztam, amíg komoly alhasi és derékfájdalmaim lettek, és már tényleg muszáj volt dokihoz mennem. Ott derült ki, hogy krónikus prosztatagyulladásom van, aminek a kezelése soha véget nem érő történetté vált” – meséli Karesz, hozzátéve, hogy sokáig nem is tudták kideríteni, mi lehet a panaszok oka, hiszen az életében jelen volt egy sor olyan tényező, amelyek közül bármelyik kiválthatta a betegséget. A krónikus prosztatagyulladás okai közé sorolják ugyanis a dohányzást, az elhízást, a nem megfelelő táplálkozást, a túlzott alkoholfogyasztást és a mozgásszegény életmódot. Karesz a saját bevallása szerint ezeket mind kipipálhatta.

„Sokat ettem, főleg zsíros, egészségtelen ételeket, esténként pedig gyakran fogyasztottam alkoholt, utóbbit talán azért is, hogy oldjam a stresszt. De mint az kiderült, csak negatív spirálba kerültem miatta” – mesélte Karesz, akinél csak ezután kezdődtek az igazi megpróbáltatások, mert a gyógyszeres kezelés ugyan időszakos megkönnyebbülést hozott, ám az egyre kellemetlenebb panaszok időről időre visszatértek.

„Az állandóan kiújuló tünetek már jelentősen rontották az életminőségemet: szorongóvá, depresszióssá tettek, egyszerűen úgy éreztem, nincs kiút a betegségemből. A munkámmal sem tudtam rendesen foglalkozni és a cégemnél is egyre több probléma ütötte fel a fejét. Évek teltek el ebben a lejtmenetben...”

– mondta a férfi, akinél végül az áttörést egy pszichológus hozta el. A szakember segítségével ugyanis megfejtették a lélektani okokat is. Karesz rájött, hogy a munka és a stressz átvette az élete felett az irányítást, ezért menekült a túlzott evésbe, az alkoholfogyasztásba és a még több munkába. Időbe telt, mire rájött, hogy valószínűleg csak a komolyabb életmódváltás hozhat számára teljes gyógyulást.

Elkezdtem kocogni, valamint felkerestem egy dietetikust, aki segített kialakítani egy új, egészséges, de élhető étrendet, és a cigit is letettem, miután elkezdtem mozogni” – mesélte büszkén Karesz, hozzátéve, hogy már az alkoholt sem használja stresszlevezetőként.

„A pszichológusommal kerestünk más, kevésbé káros stresszoldó megoldásokat. Nem volt könnyű, sőt, ez volt a legnehezebb pontja az életmódváltásnak, de a jóga és a meditálás sokat segített” –hangsúlyozta. Ahogy egészségesebb lett az életmódja, úgy tértek vissza egyre ritkábban a betegsége tünetei is.

„Fogytam tíz kilót. A feladatok nagy részét leadtam a munkahelyemen, így azóta jóval kevesebbet stresszelek. Jókat eszem, de egészséges ételeket. A barátnőmmel, Olgával nagyokat kirándulunk, sőt, már együtt járunk kocogni is. Rádöbbentem, hogy a siker és a munka nem lehet annyira fontos, mint az egészségem. Ma már megtaláltam az arany középutat.”

– zárta le a beszélgetést Karesz, aki sokat tanult a betegségéből. Már tudja, hogy az első tüneteknél érdemes orvoshoz fordulni, és a szűréseket sem hagyja ki. Utóbbitól sok férfi fél, de jó tudni, hogy bár a prosztata fizikális vizsgálata kicsit kellemetlen, azonban nem fájdalmas, és mindemellett gyorsan túlesik rajta az ember. A krónikus prosztatagyulladás, valamint az abból kialakuló szövődmények ellenben veszélyesek és az élet minden területére kihathatnak – ideértve a szexuális életet is, amelyről bővebben a következő posztjainkban olvashatsz. Addig is olvasd el az alábbi keretesünket arról, hogy mi történik a prosztatavizsgálat során.

Így történik a prosztatavizsgálat

A beteg álló helyzetben előrehajol, vagy felhúzott lábakkal az oldalán fekszik, így könnyebb a vizsgáló orvos számára a prosztata megtapintása a végbélen keresztül. Kellemetlennek hangzik, de jó hír, hogy csak pár percet vesz igénybe. A tapintás pedig elengedhetetlen, ugyanis ennek alapján vonhatók le következtetések a prosztata méretére, a fennálló betegségre vonatkozóan. Ha bármi eltérést észlel az orvos, további vizsgálatok is szükségesek.

Hirdetés

A legtöbb férfi inkább bekapna egy tablettát a fájdalom ellen. A Proxelan végbélkúp pedig jól kiegészíti a szájon át szedett gyógyszerek jótékony hatását, és gyógynövénytartalma révén hozzájárul a prosztatagyulladás okozta kellemetlen tünetek enyhítéséhez: ott hat, ahol a fájdalom forrása van. A kúp jótékony összetevői a végbél környéki vénákon keresztül a prosztata közelébe jutnak. A készítményben lévő hialuronsav, valamint a növényi összetevők – a tökmag, az ázsiai gázló, a tömjénfaolaj-kivonat, a szalmagyopár és az ausztrál teafa – nyugtatnak és ápolnak a panaszok jelentkezésének helyén. Felhelyezése fájdalommentes és egyszerű. A 30 napos bevezető kúrát követően a kezelés folytatása a panaszoktól függ, szükség esetén pedig megismételhető.

 

proxelan-packshot_-webrepng-1024x696.png

 

Patikában kapható gyógyászati segédeszköz

A KOCKÁZATOKRÓL OLVASSA EL A HASZNÁLATI ÚTMUTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr1616681202
süti beállítások módosítása