Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ne szégyelld, ha a hormonok játéka összezavar!

Szponzorált tartalom

2022. április 7. Kontent

shutterstock_1540342871_pm3.jpg

Úgy érzed, egy érzelmi hullámvasútra kerülsz a menstruációt megelőző napokon? Ne aggódj, nem veled van a baj, ez a PMS egyik jellemző tünete.

A különféle hormonszintek emelkednek és csökkennek a női menstruációs ciklus alatt, és ezek bizony kihatással lehetnek arra, hogyan érezzük magunkat mind fizikailag, mind érzelmileg. Ahogy arról már egy korábbi posztunkban írtunk (link a második posztra) egyáltalán nem könnyű állapotot premenstruációs szindrómának (PMS) nevezik, amely számos kellemetlen tünetet produkálhat, megnehezítve a mindennapokat.

Teljesen normális tehát, ha a menstruáció előtt és alatt rosszul érzed magad, nincs abban semmi szégyenletes vagy abnormális, ha ilyenkor érzékenyebb, türelmetlenebb vagy.

Összegyűjtöttünk pár személyes tapasztalatot, hogy ne érezd magad egyedül a PMS tüneteivel.

Milyen tünetei lehetnek a PMS-nek?

A PMS tünetei változatosak és szerteágazóak, de jellemző:

  • a túlérzékenység, az ingerlékenység
  • a labilis hangulat, a fejfájás, az alhasi görcs
  • a farkasétvágy és a szexuális vágy csökkenése is.

„Általában nagyon türelmes vagyok, de pont az egyik PMS időszakban a munkahelyemen úgy felhúzott egy e-mail, hogy egyszerűen belevertem a billentyűzetbe. Nagyon szégyelltem magam miatta, és csak később (miután a nőgyógyászom elmondta, hogy mi az a PMS) realizálódott, hogy az ingerültséget a testemben történő hormonális változások okozzák” (Ági)

„A menstruációt megelőző napokon, egyes helyzetekben úgy viselkedek, mint egy kisgyerek. Például egyszer zokogásba törtem ki, miután kiderült, hogy a Harry Potter könyvemet nem találom. Úgy éreztem, mintha a világvége jött volna el. Másnap persze megjött a menstruációm, és akkor már tisztábban láttam a helyzetet: felkerekedtem és egyszerűen vettem egy másik példányt a közelemben lévő antikváriumban." (Kati)

„A legutóbb felébredtem, és szinte ok nélkül belekötöttem a barátomba, aki ráadásul reggelivel várt a konyhában. A szerencsém az volt, hogy tud a PMS-ről, és nagyon megértőn reagált a durva kirohanásomra. Megkért, hogy nyugodjak meg, és gondoljam át a dolgot. Végül főzött egy egy teát, én pedig próbáltam magamban tudatosítani, hogy csak a menstruációm játszik velem.” (Klára)

„Az egyik alkalommal, amikor megérkeztem a munkahelyemre, azt vettem észre, hogy a laptopom töltője otthon maradt. Ott ültem sírva, egyedül az irodában, amíg rá nem jöttem, hogy egyszerűen csak be kell mennem az IT-s srácokhoz és kölcsön kell kérnem egy töltőt. Elképesztő, hogy ilyenkor mennyire nehezebbnek látok egy könnyű problémát is” (Mariann)

„Nekem ilyenkor különösen oda kell figyelnem a falánkságra, ami a menstruációt megelőző napokon tör rám, hajlamos vagyok ilyenkor keresztbe tenni a diétámnak. Ezeken a napokon ugyanis nemcsak minden apróságtól robbanok, könnyen sírva fakadok, hanem még az asztallapot is megenném. Na jó, azt nem, de egyszer egy ültő helyemben megettem egy több literes fagyit, miután összevesztem az anyukámmal valami apróságon.” (Lilla)

„Nekem a bőröm egyértelműen jelzi, ha érkezik a menstruációm, és a leghihetetlenebb helyeken jönnek elő pattanások. Előfordul, hogy több helyen is kiütközik rajtam, de az arcomon szinte biztos ott virít egy. Már kezdek hozzászokni.” (Ági)

„Ilyenkor rendszeresen nehéz önuralmat gyakorolnom, rengeteg energiámba telik, hogy visszafogjam magam. Ráadásul a munkám alapvetően stresszes: az, hogy még a PMS idején is kiegyensúlyozottnak tűnjek, igazi kihívást jelent számomra. Többször előfordult, hogy ilyenkor konfliktusba keveredtem a kollégáimmal, ezért az egyik délután elmeséltem nekik, hogy miért vagyok olykor túlérzékeny. Azóta, ha különösen erősek a fájdalmaim, és azt érzem, nehéz kontrollálni az érzéseimet, betelefonálok a munkahelyemre és megértik, ha aznap nem tudok dolgozni, vagy inkább home office-ban maradok.” (Margó)

 

„Nekem a jelenlegi párkapcsolatomban nem okoz gondot a PMS. Egyrészt mert én is megtanultam jól kezelni a tüneteket, illetve a fiúm sem tesz úgy, mintha ez csak az én gondom lenne, ahogy azzal is tisztában van, hogy mindezt nem én kértem, hanem a női lét velejárója egyes nőknél. Ilyenkor jobban odafigyel rám, többször megkérdezi mire van szükségem, ha pedig érzelgős vagyok, türelmes velem” (Bettina)

Hirdetés

Kikészülsz, mielőtt megjön, vagy rendszertelen a menzeszed? A Premens tabletta segíthet! A hormonmentes Premens tabletta barátcserje-kivonatot tartalmazó gyógyszer. A gyógynövény összetevői pozitívan hatnak a női hormonális szabályozórendszer működésére, így a Premens nem csupán a PMS, de a menstruációs cikluszavar kezelésére is hasznos lehet. A megfelelő hatás kialakulása érdekében a gyógyszer szedését több cikluson át érdemes folytatni. A Premens az egyetlen barátcserje-tartalmú gyógyszer Magyarországon, melynek hatását és biztonságosságát több vizsgálat is alátámasztja, szemben a barátcserje-tartalmú étrend-kiegészítőkkel, melyek használata terápiás célra nem javasolt a hatóságok által.

webp_net-resizeimage-3.png

 

Vény nélkül kapható barátcserjekivonat-tartalmú gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogytudor.blog.hu/api/trackback/id/tr10017797381
süti beállítások módosítása